Jinekomasti - Ankara

Jinekomasti

Cinsel kimliğimizle barışık, ruhumuzu her yönüyle taşıyan bir beden isteriz. Ancak bazen görünümümüz, bizi tam olarak yansıtmaz. Erkeklerdeki kadınsı meme görüntüsü de böyle bir sorunun örneği. Genetik faktörler, hızla alınıp verilen kilolar, hormonal rahatsızlıklar, sağlıksız beslenme gibi pek çok farklı nedene bağlı olarak; erkeklerin sayıca azımsanmayacak bir bölümünde bu problem yaşanmakta. Jinekomasti ameliyatı, erkeklerdeki kadınsı meme görünümü sorununu gidermek için geliştirilmiş, cerrahi bir yöntem.

Jinekomasti nedir?

Erkeklerde meme bölgesindeki yağ ve meme dokusunun olağandan fazla gelişmesi durumudur.

Erkeklerdeki kadınsı meme görünümünün nedenleri nelerdir?

Esas itibari ile kadınlarda bulunan östrojen hormonunun erkeklerde artması sonucu gözlemlenir.

Jinekomastiyi besleyen pek çok farklı etmen saymak mümkün. Bunlardan akla ilk gelenler;

• Sağlıksız beslenme
  • Artan hormonlu besinler
  • Genetik faktörler
  • Hormonal değişimler
  • Hareketsiz yaşam rutini
  • Hormon içerikli ilaç kullanımını gerektiren hastalıklar
  • Alkol veya uyuşturucu madde kullanımı
  • Ergenlik
  • Yaşlanma
  • Hipertiroid hastalığı
  • Böbrek ve karaciğer rahatsızlıkları

gibi pek çok farklı etmene bağlı olarak jinekomasti oluşumu gözlemlenebilir.

Jinekomastinin farklı türleri var mı?

Bu problem 3 farklı tipte ele alınabilir. Diziliş sıralamasına göre derecesi artarak ilerler.

• Kadın meme dokusuna benzer bir biçimde meme dokusunun büyümesidir. Büyüme çok ciddi oranlarda değildir. Sarkma veya deride gevşeme gözlenmez.
  • Yağ dokusundaki artıştan kaynaklı meme dokusundaki büyümedir. Genellikle sarkma ve gevşeme gözlenmez.
  • Her iki durumun da var olduğu, kadın meme dokusu ve yağ dokusu büyümesidir. Bu tipte sarkma ve gevşeklik de mevcuttur. Bu nedenle yapılacak olan operasyonda da ilk iki faza göre farklılıklar vardır.

Jinekomasti hastalarının çoğunluğu, üçüncü tipteki bir rahatsızlıkla gelir. Yani hem yağ dokusu olması gerekenden fazladır hem de büyüme formu kadınsıdır.

Bu üç tip için hasta öncelikle hormonal bir rahatsızlığının olup olmadığının teşhis edilmesi için bir endokronoloji uzmanı ile görüştürülür. Şayet jinekomasti nedeni hormon seviyesindeki bozukluktan kaynaklanmıyorsa cerrahi yöntem uygulanır.

Jinekomasti ameliyatı nasıl yapılır?

Operasyonun tam içeriği uzman hekim ve hastanın birlikteliğinde kararlaştırılır. Operasyon genel anestezi kullanılarak yapılır. Sadece yağ dokusunun fazlalığı varsa, liposuction yöntemi yeterli olabilir. Ancak fazla yağ dokusuyla birlikte meme dokusu da oluşmuşsa vaser liposuction yöntemi uygulanabilir. Jinokomastinin seviyesine göre; kişide tüm bunların yanında sarkma ve deri gevşemesi de gözleniyorsa daha kapsamlı bir işlemle fazla deri alınır, meme uçları revize edilir ve tam bir düzelme sağlanır.

Jinekomasti seviyesine göre ameliyat teknikleri farklılık gösterir mi?

Evet, sadece yağ ve meme dokusunun çıkarılması gerektiği durumlarda endoskopik teknikle işlem yapılabilir. Ancak üçüncü derecede bir jinekomasti mevcutsa açık ameliyat tercih edilir.

Endoskopik teknik nasıl uygulanır?

Bu yöntem, işlem sonrasındaki izi minimum seviyede tuttuğu için avantajlıdır. Çünkü sadece bir santimlik bir kesi açılarak meme derisinin altına girilir ve buradaki fazla yağ dokusu ile meme dokusu çıkarılır. Yağ oranına göre liposuction desteği de kullanılabilir.

Açık ameliyatla jinekomasti tedavisi

Üçüncü faz düzeyindeki jinekomasti hastalar için tercih edilir. Fazla yağ dokusu, meme dokusu alınırken, memedeki sarkma ve gevşemeye neden olan fazla deri de alınır. Meme uçları olması gereken forma kavuşturulur.

İz kalma derecesi nedir?

Endoskopik yöntemle yapılan ameliyatlarda son derece küçük bir iz kalırken, açık ameliyatta kesi izi biraz daha fazladır. Özellikle yoğun kıllı göğüslere sahip kişilerde kesi izleri daha belirgin olabilir. Sadece liposuction yöntemi uygulandığında ise neredeyse hiç iz kalmaz. Ancak bu yöntemler birinci veya ikinci fazdaki hastalar için uygun sonuç verebilir. Üçüncü faz için açık ameliyat gereklidir.

Ameliyat ne kadar sürer?

Hastanın durumuna göre 1 ila 2 saat arasında değişebilir.

Operasyon sonrası nasıl bir süreç bizi bekler?

İşlem sonrasında hastaneye yatış gerekmez. Hasta iki üç saat kadar hastanede dinlendikten sonra taburcu olabilir. Ameliyattan sonra göğüs korsesi giyilmesi, işlemin sonuçlarını olumlu etkilemek açısından mutlaka önerilir. Göğüs korsesinin üç hafta düzenli olarak kullanılması önemlidir. Üçüncü haftadan sonra doktorunuzun belirleyeceği ölçüde, ağır aktiviteler yaparken korse kullanımı yeterli olacaktır.

Operasyon sonrası nihai sonuç ne zaman alınır?

Ameliyat sonrasında şişlik, morluk gözlenebilir, bu yan etkiler ilk üç hafta yoğun hissedilirken sonrasında zamanla azalacaktır. Memeler nihai formunu 3 ay sonra tam olarak alır.

E-POSTA

E-Posta ile bilgi almak için şimdi bize yazın.