Leke Tedavisi - Ankara

Leke Tedavisi

Cildin pürüzsüz bir görünüme sahip olması güzelliğin ilk adımlarından biri. Cilt üzerinde oluşan lekelenmeler ise çoğu kişi için giderilmesi istenen bir problem. Cilt lekelerinin birden fazla çeşidi ve bu lekelenmelerin de farklı nedenlerinden söz edilebilir. Lekelerin nedeni ne olursa olsun kişiye ve duruma özel çözümlerden faydalanmak ne mutlu ki mümkün.

Cilt Leke Tedavisi, Ankara

Ciltte neden leke oluşur?

Cildin rengini veren pigmentlerin cildin belli noktalarında aşırı yoğunlaşması sonucunda bu bölgelerde kahverengiye dönük renk koyulaşmaları meydana gelir. Bu değişimin aktive olmasında hormonlar rol oynar. Bu nedenle cilt lekelenmelerinin hormonal değişimlerin yoğun olduğu dönemlerde arttığına sıkça rastlarız. Hormon ilaçları kullanan kişiler, doğum kontrol hapları, hamilelik gibi durumlarda cilt lekeleri sıklıkla karşılaştığımız bir sorundur. Östrojen hormonu lekelenmelerin oluşumunda önemli bir aktördür bu nedenle cilt lekeleri kadınlarda erkeklere oranla çok daha fazla görünür.

Güneş Lekeleri

Herkesin aklına ilk gelen ve çok sık karşılaştığımız leke türü, güneş lekeleridir. Melazma olarak adlandırılan bu leke türü, ilk gençlik yıllarında kendini göstermezken 30’lu yaşlardan sonra sık karşılaşılan bir soruna dönüşür. Adından da anlaşılacağı gibi güneşin zararlı ışınlarının cilt üzerinde yarattığı deformasyondan kaynaklanır. Yazın çok fark edilir biçimde belirginleşirken kış aylarında belli oranlarda hissedilmez hale gelebilir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken önemli bir detay, güneş lekelerinin kış aylarında da oluşabileceğidir. Bu nedenle güneş koruyucu kremleri kışın da kullanmayı ihmal etmemek gerekir.

Güneş lekelerinden korunmanın bir yolu var mı?

Güneş lekeleri, hamilelik döneminde veya hormon içerikli ilaçların kullanıldığı süreçlerde çok daha büyük risk teşkil ettiğinden, özellikle bu gibi durumlarda güneş kremlerini çok daha titizlikle kullanmak, güneş lekelerinin oluşumunu önlemek için etkin bir öneri olarak aklınızda bulunmalı. Bunun yanı sıra solaryumdan kaçınmak, direkt güneşe maruz kalmamak, lazer, epilasyon, peeling gibi cilt üzerinde hassasiyet oluşturan işlemler sonrası cildi güneşten korumak; yara, sivilce gibi cildin korumasının düştüğü durumlarda güneşin etkilerinden kaçınmak güneş lekelerini önlemek için etkili savunma yöntemleridir.

Güneş lekelerinin yanı sıra, rozasea denilen gül hastalığı, yaşlılık lekeleri, pigmentasyon gibi farklı leke türlerinden de söz etmek mümkün. Ciltte oluşan bu leke türlerinin farklı nedenleri olmakla beraber genel olarak leke nedenlerini şöyle sıralayabiliriz…

• Doğuştan getirdiğimiz lekeler
  • Genetik yatkınlık
  • Güneşin zararlı etkileri
  • İlerleyen yaş
  • Hormon değişimleri
  • Hormon hastalıkları

Peki leke tedavisinde etkin seçeneklerimiz neler?

Mezoterapi

Mezoterapi uygulandığı her sorunda aynı prensiple hareket eder; cildi içeriden besleyerek. Cilt üzerinde iyileştirici etkisi olan vitaminleri, mineralleri cilde dışarıdan takviye ederek cildin derinden iyileşmesini sağlar. İnce uçlu iğnelerle, ciltte oluşan lekelenmeleri gidermesi amacıyla renk açıcılar başta olmak üzere, cildi canlandıracak, yenileyecek antioksidanları ve mineralleri cilde enjekte eder. Mezoterapi uygulamalarında cilde enjekte edilecek içeri kişiye ve soruna özel belirlenir.

Lazerle Leke Tedavisi

Lazer son yıllarda farklı versiyonları ve işlevleri ile pek çok alanda müthiş çözümler üreten bir düzeye ulaştı. Cilt lekelenmelerinde de diğer yöntemlerin tamamlayıcısı olarak veya tek başına etkin bir rol üstlenmektedir. Cilt yüzeyinde kontrollü bir soyulma veya hasar yaratarak ciltte yeniden iyileşme süreci başlattığı gibi deri altına etki ederek derindeki renk pigmentlerini hedefleyerek de leke tedavisinde kullanılmaktadır.

PRP

PRP ile leke tedavisinde kişiden kan alınır ve kandaki trombosit plazma konsantre bir forma dönüştürülerek yeniden kişiye enjekte edilir. Trombosit plazma, ciltte canladırıcı ve yenileyici bir görev üstlenerek çalışır. Böylece cilt üzerinde oluşan lekelenmelerde de önemli ölçüde iyileşme meydana gelir.

E-POSTA

E-Posta ile bilgi almak için şimdi bize yazın.